Upozornění:
Vážení zákazníci, ve dnech 19. - 31. srpna je z důvodu probíhajících dovolených otevírací doba omezena.
Vyzvedávání zboží na pobočce či volání na pobočku je nyní možné jedině po předchozí domluvě. Veškeré své dotazy směřujte prosím na náš e-mail info@autodily-online.cz. Expedice zboží z objednávek není touto změnou dotčena.
Omlouváme se za vzniklé komplikace a děkujeme za pochopení.


Rok výroby:

Jméno modelové řadyVýrobaPočet modelů
80 více karoserií…1966 – 19967
90 sedan1984 – 19912
100 více karoserií…1968 – 19948
200 více karoserií…1979 – 19913
A1 hatchback2010 – dodnes2
A2 hatchback2000 – 20051
A3 více karoserií…1996 – dodnes8
A4 více karoserií…1994 – dodnes10
A5 více karoserií…2007 – dodnes3
A6 více karoserií…1994 – dodnes10
A7 hatchback2010 – dodnes1
A8 sedan1994 – dodnes3
ALLROAD kombi2000 – 20051
CABRIOLET kabriolet1991 – 20001
COUPE kupé1980 – 19962
Q3 uzavřený terénní vůz2011 – dodnes1
Q5 uzavřený terénní vůz2008 – dodnes1
Q7 uzavřený terénní vůz2006 – dodnes1
QUATTRO kupé1980 – 19911
R8 více karoserií…2007 – dodnes2
TT více karoserií…1998 – dodnes5
V8 sedan1988 – 19941
Staré modelové řadyVýrobaPočet modelů
50 hatchback1974 – 19781
60 více karoserií…1968 – 19722
75 více karoserií…1968 – 19722
F103 více karoserií…1965 – 19682
SUPER 90 sedan1966 – 19711


Informace o koncernu AUDI:
Rok vzniku:1909
Země původu:Německo
Hlavní montážní linka:Německo
Webové stránky:www.audi.de
Český web:www.audi.cz
Slogan:Vorsprung durch Technik.
Český slogan:Náskok díky technice.

Automobilka Audi a její historie

Horch 670
Horch 670

Audi UW
Audi UW

Audi, se svým charakteristickým logem čtyř spojených kruhů, vznikla spojením čtyř menších německých automobilek za účelem překlenutí krizových údobí (ať už válek nebo ekonomicko-hospodářských krizí), které Německem otřásaly v první polovině 20. století. Ke spojení došlo v listopadu 1931 (toho bylo dosaženo zpětnou platností, smlouva byla podepsána teprve v červnu 1932); nově vzniklá automobilka dostala název Auto Union. Následuje výčet původních automobilek:

  1. Horch: založena v roce 1899 v Kolíně nad Rýnem Augustem Horchem. Vyráběla především luxusní vozy, které měly na svou dobu neobvykle silné motory.
  2. Audi: založena v roce 1909, také Augustem Horchem, který téhož roku opustil svou původní automobilku. První vůz pod touto značku vznikl v roce 1912.
  3. Wanderer: založena roku 1885 v Augsburgu několika zakladateli. Mimo automobilů vyráběla také jízdní kola a motocykly, podobně jako u nás Laurin & Klement. Firma byla jednou z prvních automobilek v Německu a byla známá svým technologickým vývojem.
  4. DKW: založena v roce 1916 v Zschopau dánským inženýrem Jorgenem Rasmussenem. S výrobou motorů a automobilů skutečně začal teprve v roce 1919. V roce 1930 již byl největším výrobcem motocyklů na světě. Ve 20. letech se tato automobilka stala největším podílníkem Audi.

Wanderer W25K
Wanderer W25K

DKW F1
DKW F1 (1931)

Uvedené automobilky byly mezi sebou propletené. Buď měly výrobní haly velmi blízko sebe nebo si vzájemně vyráběly autodíly; také měly do značné míry společné problémy s prodejem a věřiteli. S příchodem ekonomické krize 30. let se dostaly všechny tyto automobilky do existenčních problémů a na popud velkého věřitele, Saské státní banky, došlo k uzavření kontraktu mezi nimi. Díky tomuto spojení automobilky překonaly krizi 30. let a jejich produkce rostla. Jenže pak měla přjít Druhá světová válka, v té nacistická vláda používala továrny Auto Union pro výrobu náhradních dílů pro tanky a letadla.

Jak to bylo s Audi po válce

Během války bylo zničeno mnoho výrobních hal a velká část infrastruktury automobilky. Nicméně co se nezničilo nebo podařilo zachránit, to bylo v ohrožení, neboť takřka celá infrastruktura byla na území Východního Německa, okupovaného Rudou armádou. Vedoucí podniku proto rychle vzali kapitál a všechno co šlo, aby mohli firmu znovu založit na území Západního Německa. Pro zahájení výroby to však bylo málo, nyní pomohl úvěr od bavorské vlády a peníze z Marshallova plánu evropské obnovy. Reformovaná společnost zahájila svou činnost v roce 1949. Na východě to přežila pouze automobilka DKW, jejíž zbytky byly převzaty komunisty, kteří v těchto továrnách začali vyrábět Trabanty. Na konci padesátých let byl koncern Auto Union zcela odkoupen společností Daimler-Benz (v té době vlastník koncernů Mercedes-Benz a Maybach), která však neměla zájem o malé dvoutaktní motory. Byla to koupě, u které se počítalo s dalšími investicemi do modernizací továren, jenže z nedostatku ziskovosti bylo v šedesátých letech rozhodnuto o prodeji koncernu. Toto se brzy ukázalo jako nešťastné rozhodnutí, neboť byla v rámci Auto Union prodána také téměř dokončená továrna na moderní čtyřtaktní motory a spolu s prudkým ekonomickým růstem 60. let dosáhl nový majitel velkých zisků. Tento nový majitel byl Volkswagen, který také obnovil v roce 1965 značku Audi, po 25 letech mezery, čímž přejmenoval svůj nový koncern. Logo čtyř spojených kruhů bylo v lehce pozměněné formě zachováno dodnes.

Vznik pohonu quattro quattro

Diferenciál Torsen
Diferenciál Torsen

Slovo quattro je z italštiny a znamená číslovku čtyři. Tento název používá Audi pro označení pohonu všech čtyř kol a má to patentované. Mateřský Volkswagen vyvíjel permanentní pohon 4 kol už v průběhu Druhé světové války a byly ním osazovány terénní vozy, které takový pohon vyžadovaly. Tyto válečné zkušenosti přišly vhod v 70. letech při navrhování VW Iltis pro německou armádu. Systém byl nazván 4WD, který se později stal synonymem pro quattro. Návrh spočíval v podélné poloze motoru a převodovky, kdy je točivý moment rozváděn prostřednictvím centrálního mechanického diferenciálu, ve kterém se rozděluje mezi přední a zadní poháněné nápravy. Tento mezinápravový diferenciál dostal jméno Torsen a dnes je již ve své třetí generaci nazvané Planetový typ, který umožňuje asymetrické rozložení točivého momentu (například u nové Audi S4, kde je 40 % pohonu určeno pro přední nápravu, 60 % pro zadní). Aby Audi demonstrovala schopnosti systému quattro, natočila reklamu, kde vůz s tímto pohonem vyjede na skokanský můstek. Tento kousek zopakovala při výročí o 25 let později s nástupcem tehdejší vlajkové lodi A6.

Audi s pohonem quattro na skokanském můstku:
Reklama z roku 1980 s Audi 100: Reklama z roku 2005 s Audi A6:

Autodíly pro vozy Audi

V našem e-shopu naleznete tisíce autodílů Audi ke koupi na desítky modelů vozů. Pokud některý produkt nebo vůz nemůžete najít, kontaktujte nás. I přes naše stálé doplňování produktů a typů vozů je možné, že právě Váš automobil stále nemáme online. Přesto i na takové vozy můžete objednávat autodíly a to buď telefonicky, nebo e-mailem.



Sdílet
Sdílet
Tweetnout

Zkrácená adresa: Co je a-on.cz?