Rok výroby:

Modelová řadaVýrobaPočet modelů
1 více karoserií…2003 – dodnes6
2 více karoserií…2013 – dodnes2
3 více karoserií…1975 – dodnes21
4 více karoserií…2013 – dodnes3
5 více karoserií…1972 – dodnes11
6 více karoserií…1976 – dodnes6
7 sedan1977 – dodnes5
8 kupé1990 – 19991
i3 hatchback2013 – dodnes1
i8 kupé2014 – dodnes1
X1 kombi2009 – dodnes1
X3 uzavřený terénní vůz2004 – dodnes2
X4 uzavřený terénní vůz2014 – dodnes1
X5 uzavřený terénní vůz2000 – dodnes3
X6 uzavřený terénní vůz2008 – dodnes2
Z3 více karoserií…1995 – 20032
Z4 více karoserií…2003 – dodnes3
Z8 kabriolet2000 – 20031
Staré modelové řadyVýrobaPočet modelů
02 více karoserií…1966 – 19773
2.6- kupé1958 – 19661
501 dvoudveřový sedan1952 – 19591
503 kabriolet1957 – 19611
600 hatchback1957 – 19611
700 více karoserií…1959 – 19662
1500-2000 sedan1962 – 19721
1600 kupé1967 – 19691
2000-3.2 kupé1965 – 19761
2500-3.3 sedan1968 – 19771
ISETTA dvoudveřový sedan1956 – 19631
M1 kupé1979 – 19831
Z1 kabriolet1988 – 19911


Informace o koncernu BMW:
Rok vzniku:1917
Země původu:Německo
Hlavní montážní linka:Německo
Webové stránky:www.bmw.de
Český web:www.bmw.cz
Slogan:Freude am Fahren.
Český slogan:Radost z jízdy.

Budova BMW
Sídlo v Mnichově

BMW – původní bavorská kvalita

Originální název: Bayerische Motoren Werke AG BMW. To je německý výrobce automobilů, motocyklů a motorů se sídlem v bavorském Mnichově. Do skupiny BMW patří další světové značky: Mini (výrobce sportovních hatchbacků s klasickým anglickým designem), světoznámá luxusní značka Rolls Royce a celá bývalá skupina Rover. Tradiční logo firmy, modro-bílá vrtule, je stylizací bavorské vlajky a vlastní historie BMW, jakožto jednoho z největších výrobců leteckých motorů. V současné době se do letadel Airbus i Boeing montují spalovací motory Rolls Royce a to i v těch nejmodernějších A380 a Boeing Dreamliner. Kvalitu motorů BMW podtrhuje 6 vítězství během 15 let v soutěži International Engine of the Year (Mezinárodní motor roku) s motory BMW S54 (3,2l R6), BMW N62 (4,4l V8), BMW S85 (5,0l V10), BMW N54 (3,0l turbo R6). BMW to je – radost z jízdy.

BMW 1
BMW 1

BMW 1

Jedna z novějších modelových řad uvedená na trh v roce 2004. Obsahuje nejmenší vozidla značky, zaměřující se na segment nižší střední a střední třídy. Vyrábí se ve 4 karosářských variantách, jako nástupce řady 3 Compact.
Typová označení: E81, E87, F20.

BMW 3

BMW 3
BMW 3

Úspěšné vozy střední třídy, ve výrobě již od roku 1975. V roce 2006 s příchodem nové generace, resp. nástupem nového designu a systému iDrive si získal tisíce zákazníků a zahájil zlaté časy BMW.
Typová označení: E21, E30, E36, E46, E90/91/92/93, F30.

Angel Eyes
Světla Angel Eyes

BMW 5
BMW 5

BMW 5

Řada 5 byla představena v roce 1972. A stejně jako ostatní vozy ze 70. Let pocházela z pera francouzského designera Paula Bracqa. V září 2000 s nástupem faceliftu modelu e39 se na auta BMW dostávají dnes tak populární a pro BMW typické Angel eyes.
Typová označení: E12, E28, E34,E39, E60, F10/11.

BMW 6
BMW 6

BMW 6

První model této série spatřil světlo světa již v roce 1976, měl buď motor 3,2l (181k), nebo 3,5l (215k). V roce 1985 přichází facelift, avšak pouze s lehce upraveným motorem. V roce 2003 se po 14 letech tento model znovu dostává na trh ve verzích Cabrio, Coupe a Gran coupe a zejména posledně jmenovaný patří v současné době k tomu nejlepšímu z hlediska jízdních vlastností, co BMW nabízí.
Typová označení: E9, E63/64, F12/13.

BMW 7
BMW 7

BMW 7

Nejvyšší modelová řada, luxusní limuzína s velkým vnitřním prostorem, představená v roce 1977. Hlavním konkurentem byl od počátků Mercedes S, Audi A8, Lexus LS, Volkswagen Phaeton, a vozy Jaguar či Bentley. Jízdními vlastnostmi se s ním snese srovnání pouze Mercedes, jelikož má také poháněnou zadní nápravu.
Typová označení: E23, E32, E38, E65, F01.

BMW X5
BMW X5

BMW X

Řada BMW X je segment SUV s pohonem xDrive (4x4). Za dobu svého prodeje si auta získala značnou oblibu jak u rodin, tak i u podnikatelů. I když mají BMW X náhon na všechna kola, jsou vhodná maximálně do lehkého terénu, díky chybějícímu uzávěru diferenciálu mají často problémy například na větším svahu nebo v hlubším sněhu.
Momentálně jsou v nabídce vozy X1 (E84), X3 (E83, F25), X5 (E53, E70), X6 (E71).

GT – Gran Turismo

Řada Grand Turismo je určena pro zákazníky, kteří nechtějí SUV, ale žádají více prostoru a pocit většího bezpečí ve větším voze. Těm zákazníkům, kteří chtějí vozy střední a vyšší střední třídy. V současné době jsou k dispozici 2 řady. 3 GT (F34) vycházející podvozkově z 3. řady a 5GT (F07) naopak vycházející z 5. řady.

Divize BMW ///M

BMW M GmbH vznikla v roce 1972. Jedná se o sportovní divizi BMW a zabývá se výrobou sportovních modelů vycházejících ze sériových vozů. Označení „///M“ neznamená jen upravení součástí vozu, většinou se jedná o nahrazení kompletních dílů. Motor, převodovka, tlumiče, aerodynamika, interier i vnější modifikace pro odlišení od svých sériových protějšků. To je ten propastný rozdíl mít nebo nemít ve znaku ///M. První vůz této třídy bylo legendární BMW M1, kterého bylo vyrobeno pouhých 456 kusů. Všechny modely M jsou testovány na okruhu Nürburgring, pro jehož závody byl sestaven první speciál BMW ///M 3.0 CSL. Po řadě M3 přišla řada M5, ze které se stal nejrychlejší vůz vyšší střední třídy a dodnes nebyl pokořen. S příchodem dalších modelů přicházeli i další úpravy a vznikly tak modely jako 1M, M4, M6, X5M, X6M.

BMW EfficientDynamics

BMW se snaží díky svému programu BMW EfficientDynamics zásadně snížit spotřebu paliva a emise, naproti tomu tyto motory nabízí vysoký výkon. U mnoha vozů nepřekračují hodnoty emisí CO2 140g/km. Mezi nejnovější inovace patří pohony BMW ActiveHybrid a BMW i, jehož centrum BMW ActiveE slouží k testování a vývoji čistě elektrických motorů a vozidel.
Modely BMW ActiveHybrid se pyšní výrazně nižší spotřebou paliva než srovnatelné vozy s konvenčními motory. To vše díky šestiválcovému benzínovému motoru s lehkou konstrukcí a technologií BMW TwinPower Turbo, elektromotoru, který umožňuje jízdu čistě na elektrický pohon až do rychlosti 60km/h a na vzdálenost mezi 3 až 4 km. Navíc doplňuje spalovací motor při předjíždění, ve stoupání a při spontánním zrychlení. Tuto energii čerpá z vysoce výkonné lithium-ionové baterie, do které se energie ukládá i při brzdění díky systému rekuperace kinetické energie, podobné systému KERS ve Formuli 1.

BMW i3
BMW i3 koncept

BMW i

První čistě plug-in elektronická divize BMW, které se opírá a využívá mnohé z dnes existujících technologií. První vozy již sjely z výrobních linek a tak si můžete zakoupit první vůz čistě na elektrický pohon: BMW – i3. Patří do třídy MCV – Mega City Vehicles (Menší auto do velkoměsta), které přepraví Vás i Váš nákup, ale i domácího mazlíčka s nulovými emisemi.
Další nástupce bude ze segmentu sportovních elektrických vozů. i8 - Tento prozatímní koncept, který je připraven pro uvedení do provozu, dokáže ve své třídě způsobit revoluci. Sportovní auto s nulovými emisemi a spotřebou kompaktního vozu? Máme se na co těšit.

Profesionální úpravy BMW (profi tuning)

I přes technickou dokonalost vozů BMW, existuje několik firem, které se specializují (nebo se specializovaly) čistě na upravování vozů značky BMW. Některé z těchto firem začaly časem předělávat také další prémiové vozy, například Mercedes.

Alpina Alpina

Spíše samostatná automobilka než tuningová firma. Založena roku 1965. Kromě vývoje některých autodílů vyvíjí také samotné konstrukce vozů. Obchodní model vypadá tak, že odkupuje od BMW holá vozidla, ty pak předělá a dodělá a prodá po svou značkou. ALPINA je proslulá ručně montovanými motory s vysokým výkonem, ručně šitou kvalitní kůží, ušlechtilým dřevem a svými jedinečnými paprskovými koly. Roční produkce je pouhých 1000 vozů.

Hamann Motorsport Hamann

Tuningová záležitost. Firma byla založena v roce 1986 a specializuje se na všechny prémiové značky především evropské produkce. Samozřejmě, že kromě špičkových úprav designových také převrtává motory a zvyšuje jejich výkon.

G-Power G-Power

Firma zaměřená pouze na BMW. Založení se datuje do roku 1971. Specializuje se na úpravy motorů a jejich extrémnímu navýšení výkonu. Bez úprav samozřejmně nezůstane ani karoserie a interiér, základ je ovšem v motoru. Známým modelem je G-Power BMW M5 Hurricane RS s výkonem 662 kW, který je schopný jet více než 370 km/h (testovací trať), omezovač je na 360 km/h.

AC Schnitzer AC Schnitzer

Čistě bavorácká záležitost. Firma byla založena roku 1987 a upravuje vozy z koncernu BMW. Vystačí si s pouhými 55 zaměstnanci.

Hartge Hartge

Firma založená v roce 1971, upravuje pouze BMW, Mini a Range Rover. Je známá tím, že zmenšuje vozidla a osazuje je velmi silnými motory.

Dinan Dinan

Jediná firma operující mimo starý kontinent. Založena v roce 1979 v Kalifornii, USA. Dělá ze sportovních vozů závodní, ročně vyprodukuje zhruba 10 000 vozidel.

Autodíly pro Vaše BMW

Sháníte kvalitní autodíly pro sportovní vozy BMW? Prohledejte náš obsáhlý katalog náhradních dílů. Pokud nemůžete najít Váš konkrétní díl, nebo si nevíte rady, neváhejte kontaktovat našeho BMW specialistu na e-mailu vaclav@autodily-online.cz. Opravte Vašeho bavoráka tak jak si zaslouží.



Sdílet
Sdílet
Tweetnout

Zkrácená adresa: Co je a-on.cz?