Upozornění:
Vážení zákazníci, ve dnech 19. - 31. srpna je z důvodu probíhajících dovolených otevírací doba omezena.
Vyzvedávání zboží na pobočce či volání na pobočku je nyní možné jedině po předchozí domluvě. Veškeré své dotazy směřujte prosím na náš e-mail info@autodily-online.cz. Expedice zboží z objednávek není touto změnou dotčena.
Omlouváme se za vzniklé komplikace a děkujeme za pochopení.


Rok výroby:

Jméno modelové řadyVýrobaPočet modelů
AEROSTAR (USA) limuzína1985 – 19971
B-MAX limuzína2012 – dodnes1
BRONCO (USA) uzavřený terénní vůz1977 – 19902
C-MAX limuzína2007 – dodnes2
COUGAR kupé1998 – 20011
ECONOVAN více karoserií…1985 – 19922
ECOSPORT uzavřený terénní vůz2012 – dodnes1
ESCORT více karoserií…1968 – 200227
EXPEDITION (USA) uzavřený terénní vůz1996 – 20021
EXPLORER (USA) uzavřený terénní vůz1993 – dodnes1
FIESTA více karoserií…1976 – dodnes13
FOCUS více karoserií…1998 – dodnes10
FOCUS C-MAX limuzína2003 – 20071
FUSION kombi2002 – dodnes1
GALAXY limuzína1995 – dodnes2
GRAND C-MAX limuzína2010 – dodnes1
GT kupé2003 – dodnes1
KA, SreetKA více karoserií…1996 – dodnes3
KUGA uzavřený terénní vůz2008 – dodnes2
MAVERICK uzavřený terénní vůz1993 – dodnes2
MONDEO více karoserií…1993 – dodnes15
MUSTANG (USA) více karoserií…1993 – dodnes4
ORION sedan1983 – 19963
P 100 pick-up1982 – 19922
PROBE (USA) kupé1988 – 19982
PUMA kupé1997 – 20021
RANGER pick-up1998 – dodnes3
S-MAX limuzína2006 – dodnes1
SCORPIO více karoserií…1985 – 19985
SIERRA více karoserií…1982 – 19935
TAUNUS (Otosan) více karoserií…1951 – dodnes49
TAURUS (USA) více karoserií…1995 – dodnes2
TOURNEO CONNECT více karoserií…2002 – dodnes2
TOURNEO COURIER kombi2014 – dodnes1
TOURNEO CUSTOM autobus2012 – dodnes1
TRANSIT více karoserií…1955 – dodnes27
TRANSIT CONNECT více karoserií…2002 – dodnes3
TRANSIT COURIER více karoserií…2014 – dodnes2
TRANSIT CUSTOM více karoserií…2012 – dodnes2
TRANSIT TOURNEO autobus1994 – dodnes2
WINDSTAR (USA) limuzína1995 – dodnes1
Staré modelové řadyVýrobaPočet modelů
ANADOL (Otosan) více karoserií…1967 – 19822
CAPRI kupé1968 – 19873
CONSUL více karoserií…1972 – 19753
GRANADA více karoserií…1972 – 19855
ZODIAC sedan1966 – 19721


Informace o koncernu FORD:
Rok vzniku:1903
Země původu:USA
Hlavní montážní linka:USA
Webové stránky:www.ford.com
Český web:www.ford.cz
Slogan:Go Further.
Český slogan:Dojeď dál.

Značka Ford napříč historií

Výrobce automobilů Ford, celým jménem Ford Motor Company, je americká nadnárodní korporace založená Henry Fordem v červnu roku 1903 v Detroitu, tehdy pod názvem Henry Ford Company. Prapůvodní počátky lze nalézt v devadesátých letech 18. století, kdy Henry Ford pracoval jako inženýr (a později vrchní inženýr) ve firmě Edison Illuminating Company vlastněné Thomasem Edisonem. Již tam začal s experimentovaním na bezínových motorech a roku 1896 postavil svůj první čtyřkolový vůz s motorem. Po několika testovních jízdách Forda napadlo, jak by se daly vozy zásadních způsobem vylepšit. Téhož roku se účastní zasedání šéfů Edisonovy firmy, kde byl představen samotnému Edisonovi. Tomu se nápady s motory líbily a schálil Fordovi další experimenty.

Ford model T coupe
Ford Model T coupe

Strastiplná cesta k založení vlastní automobilky

S motivací od Thomase Edisona Ford roku 1898 postavil další vůz. To už si jeho výsledků ale všimnou jiní a s podporou obchodního magnáta Williama H. Murphyho a posvěceným města Detroit rezignuje na své místo u Edisona a v dubnu 1899 zakládá firmu Detroit Automobile Company. Bohužel výrobní náklady pro stavby vozů jsou velmi vysoké a tak díky své nedostatečné konkurenceschopnosti firma o 2 roky později zaniká. Téhož roku Ford postaví závodní vůz s výkonem 26 koní, který se záhy stává velmi úspešným, na to původní akcionáři firmy Detroit Automobile Company investují do vzniku nové firmy (s původním názvem), kam přijmou Forda jako šéfkonstruktéra. Nicméně Ford se svým přirozeným podnikatelským umem není na této pozici spokojený. Po sestrojení dalšího úapěšného závodního automobilu Ford získává podporu jednoho svého známého, opouští firmu aby založil svojí firmu, Henry Ford Company. Jako reakci na to šéfové Detroit Automobile Company přejmenují firmu na Cadillac Automobile Company. Henry Ford od založení do roku 1907 firma vyráběla 3 modely vozů: Model A, Model K a Model S. Poté roku 1908 zavedl Ford jako první na světě pásovou výrobu vozů založenou na použití univerzálních autodílů, které často vyráběly externí firmy. Díky tomu automobilka začla produkovat velké množství levných a spolehlivých vozů známých pod jménem Model T. Tento model byl cenově skutečně velmi dostupný a tím se značně podílel na motorizaci světa. Vůz byl velmi úspěšný, vyráběl se celých 19 let do roku 1927 v osmi různých karoseriích. Pohon byl koncipován motorem vpředu s pohonem zadní nápravy.

Vznik automobilky GAZ

V květnu roku 1929 podepsal Sovětský svaz smlouvu s Ford Motor Company o koupi automobilů a autodílů v hodnotě 13 milionů tehdejších dolarů, na oplátku měl Ford poskytnout technickou pomoc s výrobou automobilů v SSSR až do roku 1938. Tehdy se přestěhovalo do Ruska mnoho amerických inženýrů a kvalifikovaných dělníků k práci na novém automobilovém závodu v Nižném Novgorodu. Tento závod byl roku 1932 pojmenován GAZ. Nicméně s příchodem Stalina a jeho teroru byli mnozí američtí dělníci buď zastřeleni nebo transportováni do gulagů.

Druhá světová válka

Ford GPW
Ford GPW (Jeep)

Ve 30. letech byla situace pro Henryho Forda složitá. Nacisté chtěli znárodnit jeho automobilové závody v Německu, a tak navázal s nacistickou vládou úzkou spolupráci. Tento postup se zdál být úspěšným; do roku 1941 si Ford udržel 52% podíl ve svých továrnách v Německu. Fordovy továrny významně přispěly k nahromadění ozbrojených sil Třetí říše před válkou. Trochu paradoxně Ford vyráběl mnoho techniky také pro spojence. V USA byl mezi třemi společnostmi s největšími vojenskými zakázkami. Nejznámějším válečným produktem Fordu pro Americkou armádu byl terénní vůz Ford GPW, lidově řečeno Jeep (džíp).

Rostoucí poválečná ekonomika

Krátce po válce, roku 1947, Henry Ford umírá a do čela firmy se staví jeho syn Henry Ford mladší. V 50. letech trh s osobními automobily rychle roste a Ford zahájí mnoho modernizací. V roce 1956 mezi prvními představil bezpečnostní balíček výbavy vozu. V té době pro bezpečnost v autě neexistovala žádná konkrétní legislativa jako dnes, přesto Ford nabídl inovace jako bezpečnostní čelní sklo, volitelné bezpečnostní pásy pro přední i zadní sedadla, polstrovanou palubní desku. O rok později dětem odolné bezpečnostní zámky a v roce 1965 světelný indikátor nezapnutého pásu. V 60. letech také představuje první vůz řady Ford Mustang.

Jak se to má s podřízenými značkami

První koncern Ford kupuje v roce 1987, je jím britský Aston Martin, dále na přelomu let 1989 a 1990 kupuje opět britskou automobilku, Jaguar. V roce 1999 kupuje norskou automobilku Volvo a hned rok poté Land Rover. Všechny tyto značky Ford zařadil do skupiny Premier Automotive Group (v překladu Prémiová auto-moto skupiny). Nicméně v novém miléniu ceny pohonných hmot pomalu, ale jistě, stoupají, čímž pádem poptávka po automobilech klesá. S příchodem ekonomické krize v roce 2008 (pro Ford již o rok dříve) je nutné nabýt hotovost, proto ještě téhož roku (2007) prodává odnož Aston Martin v aukci americkému bankéři Davidu Richardsovi. Již v prvním kvartálu následujícího roku se zbavuje Jaguaru a Land Roveru prodejem indickému koncernu Tata. Jedinou podřízenou značkou tedy zůstává Volvo, ale s přetrvávající krizí je nutné zbavit se i toho. Proto jej v roce 2010 prodává čínské automobilce Geely.

Náhradní díly Ford

Na našem e-shopu jsou ke koupi tisíce autodílů Ford na stovky modelů vozů. Pokud nějaký produkt nebo vůz nemůžete u nás najít, kontaktujte nás. I přes naše stálé doplňování databáze je možné, že Váš vůz stále nemáme online. Nicméně i na takové vozy můžete objednávat autodíly a to buď telefonicky, nebo e-mailem.



Sdílet
Sdílet
Tweetnout

Zkrácená adresa: Co je a-on.cz?