Rok výroby:

Modelová řadaVýrobaPočet modelů
CITAN více karoserií…2012 – dodnes3
SPRINTER více karoserií…1995 – dodnes21
VANEO limuzína2002 – 20051
VARIO více karoserií…1996 – dodnes5
VIANO limuzína2003 – dodnes1
VITO více karoserií…1996 – dodnes7
Mercedes KlasseVýrobaPočet modelů
A hatchback1997 – dodnes3
B hatchback2005 – dodnes2
C více karoserií…1993 – dodnes10
CLA kupé2013 – dodnes1
CLC kupé2008 – 20111
CLK více karoserií…1997 – 20104
CLS více karoserií…2004 – dodnes3
E více karoserií…1993 – dodnes12
G více karoserií…1979 – dodnes4
GL uzavřený terénní vůz2006 – dodnes2
GLA uzavřený terénní vůz2013 – dodnes1
GLK uzavřený terénní vůz2008 – dodnes1
M uzavřený terénní vůz1998 – dodnes3
R limuzína2006 – dodnes1
S více karoserií…1966 – dodnes12
SL více karoserií…1955 – dodnes7
SLK kabriolet1996 – dodnes3
SLR více karoserií…2004 – dodnes2
SLS více karoserií…2010 – dodnes2
V limuzína1996 – dodnes2
Mercedes „Piano“VýrobaPočet modelů
190 sedan1982 – 19931
CABRIOLET kabriolet1969 – 19932
COUPE kupé1961 – 19933
KOMBI kombi1977 – 19932
LIMUSINE sedan1976 – 19932
Staré modelové řadyVýrobaPočet modelů
100 více karoserií…1988 – 19963
170 dvoudveřový sedan1946 – 19581
/8 více karoserií…1968 – 19773
GULLWING kupé1954 – 19571
HECKFLOSSE sedan1959 – 19682
HENSCHEL autobus1973 – 19771
PAGODE kabriolet1963 – 19711
PONTON sedan1953 – 19624
PULLMANN sedan1963 – 19791
T1 více karoserií…1977 – 19966
T1/TN více karoserií…1981 – 19952
T2/L více karoserií…1968 – 19885
T2/LN1 více karoserií…1986 – 19945


Informace o koncernu MERCEDES-BENZ:
Rok vzniku:1886
Země původu:Německo
Hlavní montážní linka:Německo
Webové stránky:www.mercedes-benz.de
Český web:www.mercedes-benz.cz
Slogan:Das Beste oder Nichts.
Český slogan:To nejlepší, nebo nic.

Historie automobilky Mercedes-Benz

Automobilka Mercedes-Benz je nejstarší firma svého druhu na světě vůbec a v současné době patří mezi největší světové automobilky. Byla založena roku 1886 ve Stuttgartu. Na jejím založení se podíleli tři mužové konstruktéři, vynálezci a obchodníci Gottlieb Daimler, Carl Benz a Wilhelm Maybach. Po každém z nich se některá část firmy jmenuje: celá společnost má název Daimler AG, pod tu patří automobilové divize Mercedes-Benz a Maybach.

Jak to všechno začalo

Prvopočátky lze zaznamenat v 70. letech 19. století, kdy všichni zmínění pánové měli firmy nebo konstruovali různé typy motorů. Základem veškerého úspěchu byl Ottův čtyřtaktní spalovací motor, vynález Nicolause Otta z roku 1876, patentovaný o rok později. Otto s tímto motorem zamýšlel nahrazování parních motorů, které byly v té době majoritní. Jenže k tomu jej potřeboval ještě zdokonalit, směs se totiž zapalovala plamenem a tak se jako zápalná přísměs používal plyn. Ke zdokonalení došlo roku 1884, kdy zapalování směsi probíhalo za pomocí nízkonapěťového magneta, díky tomu se mohlo využívat kapalného paliva, čímž se motor stal mobilním a konkurenceschopným proti málo účinným parním motorům.

Gottlieb Daimler a Wilhelm Maybach

Gottlieb Daimler
Gottlieb Daimler

Wilhelm Maybach
Wilhelm Maybach

Od roku 1863 ve věku 29 let Daimler pracoval na strojírně ve městě Reutlingen jako nástrojář, poté jako inspektor a nakonec jako výkonný ředitel. Tam se poprvé v roce 1864 setkal s tehdy osmnáctiletým Maybachem. Osud je opět svedl dohromady roku 1872 po restrukturalizaci firmy Deutz AG, tehdy největším světovým výrobcem stacionárních motorů, kdy její poloviční vlastník, zmíněný vynálezce Nicolaus Otto, přijal Daimlera jako obchodního ředitele a Maybacha jako šéfkonstruktéra. Ti podstatně zjednodušili a zlepšili výrobu. Slabost motoru tkvěla ve svislém návrhu pístu, za kterým si ovšem Otto stál, zatímco Daimler tvrdohlavě protlačoval atmosférické motory. Tento nešvar vedl společnost do slepé uličky a při první zámince Daimler firmu opouští (1880) aby ve Stuttgartu založil novou firmu na výrobu lehkých rychloběžných motorů, tu financoval z úspor a podílů ve firmě Deutz AG. Roku 1882 se k nové firmě připojuje také Maybach. Firma má spíše velkou dílnu než továrnu, kde se dále vyvíjí motory. Postupně zdokonalí spalovací motor a vynaleznou ideální formu karburátoru, což umožní pohon na benzín. V roce 1890 zakládají automobilku Daimler Motoren Gesellschaft.

Carl Benz

Carl Benz
Carl Benz

Benz Patent-Motorwagen
Benz Patent-Motorwagen

Roku 1871 ve věku 27 let zakládá s Augustem Ritterem továrnu na stroje a zpracování kovu. Ritter se ukázal být nespolehlivým obchodním partnerem. Rok na to odkoupila Benzova snoubenka Berta s využitím svého věna veškeré Ritterovy podíly. Navzdory obchodním problémům si Benz velmi dobře vedl ve vývoji nových motorů. Aby získal další příjmy, začal v roce 1878 pracovat na nových patentech. Ještě téhož roku dokončí svůj dvoutaktní motor, patent obdržel o rok později. Benz v této době využívá svého ohromného nadání, brzy patentuje systém regulace otáček motoru, systém zapalování za pomoci elektrických jisker z baterie, svíčky, karburátor, řadící páku a vodní chlazení. Bankám v Mannheimu (věřitelé) se však nelíbily vysoké výrobní náklady a vyžadovaly začlenění dalších investorů. Tak se stalo v roce 1882 s příchodem bratrů Bühlerů, z firmy se stala akciová společnost Gasmotoren Fabrik Mannheim. Nicméně tato situace Benzovi krajně nevyhovovala, neboť v nové firmě, ačkoli byl po formální stránce ředitelem, měl pouze 5 % akcií a neměl žádnou autoritu při navrhování nových produktů, proto frustrován hned rok poté společnost opouští aby ještě téhož roku založil s dalšími dvěma konstruktéry firmu Benz & Cie, která měla za cíl vyrábět motory. Firma rychle rostla a roku 1886 si nechal Benz patentovat první automobil poháněný benzínem. Do tohoto okamžiku se datuje vznik automobilky Mercedes-Benz.

Prémiové autodíly pro prémiové vozy Mercedes-Benz

Nenechte si svůj kvalitní vůz osadit žádnými podprůměrnými autodíly, které málo vydrží, či přímo kvalitu postrádajícími, které mohou být životu nebezpečné, a vsaďte na jistotu; kvalitní a ověřené značky náhradních dílů pro váš jedinečný vůz.



Sdílet
Sdílet
Tweetnout

Zkrácená adresa: Co je a-on.cz?