Rok výroby:

Modelová řadaVýrobaPočet modelů
AMAROK pick-up2010 – dodnes1
BEETLE více karoserií…2011 – dodnes2
BORA více karoserií…1998 – 20052
CADDY více karoserií…1979 – dodnes6
CC kupé2011 – dodnes1
CORRADO kupé1987 – 19951
CRAFTER více karoserií…2006 – dodnes3
EOS kabriolet2006 – dodnes1
FOX hatchback2003 – dodnes1
GOLF více karoserií…1974 – dodnes16
GOLF PLUS hatchback2005 – dodnes1
GOLF SPORTSVAN hatchback2014 – dodnes1
JETTA sedan1978 – dodnes4
KAEFER více karoserií…1947 – 20032
LT více karoserií…1975 – 20068
LUPO hatchback1998 – 20051
MULTIVAN limuzína2003 – dodnes1
NEW BEETLE více karoserií…1998 – 20102
PASSAT více karoserií…1973 – dodnes19
PHAETON sedan2002 – dodnes1
POLO více karoserií…1975 – dodnes11
POLO CLASSIC sedan1985 – 20062
ROUTAN limuzína2008 – 20131
SCIROCCO kupé1974 – dodnes3
SHARAN limuzína1995 – dodnes2
TARO pick-up1989 – 19971
TIGUAN uzavřený terénní vůz2007 – dodnes1
TOUAREG uzavřený terénní vůz2002 – dodnes2
TOURAN limuzína2003 – dodnes2
TRANSPORTER více karoserií…1950 – dodnes15
UP hatchback2011 – dodnes1
VENTO sedan1991 – 19981
Staré modelové řadyVýrobaPočet modelů
166 otevřený terenní vůz1942 – 19451
181 otevřený terenní vůz1969 – 19831
411,412 hatchback1968 – 19751
412 Variant kombi1969 – 19751
1500,1600 více karoserií…1961 – 19753
DERBY sedan1977 – 19842
ILTIS otevřený terenní vůz1979 – 19881
K 70 sedan1970 – 19741
KARMANN GHIA více karoserií…1955 – 19762
SANTANA sedan1981 – 19851


Informace o koncernu VOLKSWAGEN:
Zaměnitelný název:VW
Rok vzniku:1937
Země původu:Německo
Hlavní montážní linka:Německo
Webové stránky:www.volkswagen.com
Český web:www.volkswagen.cz
Slogan:Das Auto.
Český slogan:Auto (doslovný překlad).

Historie automobilky Volkswagen

Volkswagen KdF 82
Volkswagen KdF 82 (1943)

Koncern Volkswagen byl založen jako státní podnik Třetí říše krátce před Druhou světovou válkou roku 1937. Účelem existence závodu ve Wolfsburgu měla být sériová výroba levně dostupných vozů pro obyvatele Německa, které by si mohl dovolit každý pracující. Úkolem navrhnout takové vozy byl vedením Nacistické strany pověřen sám velký Ferdinand Porsche. Nicméně před válkou byl každý dostupný průmyslový podnik státem využíván pro přípravu ozbrojených sil, ani tehdejší Volkswagenwerk GmbH nebyl vyjímkou. Během války továrna vyráběla především terénní vozy (například KdF 82 nebo KdF 166) a prováděla opravy a výrobu náhradních dílů pro letadla Junkers Ju 88. Ihned po válce byl podnik převzat britskou vládou, která jej přejmenovala na dnešní Volkswagen a obnovila výrobu osobních automobilů. V následujících letech vzrostla produkce na více než 10 000 vozů ročně.

Zlatá padesátá léta

Volkswagen Transporter T1
Volkswagen Transporter T1 (1959)

Volkswagen Karmann Ghia
Volkswagen Karmann Ghia (1958)

Padesátá léta znamenala pro Volkswagen velký rozvoj. Vznikly legendární modely dodávky Transporter, sportovního vozu Volkswagen Karmann Ghia a městského brouka, tedy VW Beetle. Výroba se rozšířila do mnoha zemí na několika kontinentech, například závod na výrobu Transporterů v Brazílii, nebo továrna pro výrobu VW Beetle v Mexiku. Distribuce vozů byla již celosvětová. Volkswagen Group je dnes největší automobilkou na světě vlastnící mnoho samostatných značek. Éra tohoto skupování jiných koncernů začala již v roce 1965 koupí většinového podílu automobilky Auto Union (dnešní Audi).



Volkswagen Passat
Volkswagen Passat (1974)

Od Beetla ke Golfu

70. léta přinesla mnoho změn. V roce 1973 procházel Volkswagen velkou krizí, kdy velmi poklesl zájem o nakupování automobilů, největší krizí si prošel model Beetle. Volkswagen věděl, že jeho výroba musela jednoho dne skončit a tak právě tento rok, po vyrobení 21 milionech kusů, ukončuje jeho výrobu všude po světě, kromě Mexika, které s jeho výrobou pokračovalo až do roku 2003. Nicméně otázka nahrazení brouka novým modelem se stala noční můrou pro vedení společnosti. Vlastnictví koncernu Audi se nakonec ukázalo být klíčové ve znalostech vodou chlazených motorů a pohonu přední nápravy. Tento koncept vydláždil cestu moderním modelům Volkswagen vyráběných dodnes. Do této nové generace spadají modely Passat, Polo, Scirocco a především nástupce brouka, Volkswagen Golf.

 

Být největší světovou automobilkou

Uvedením nových modelů na trh se Volkswagenu opět zvedly tržby. Nové modely se však již nenechávaly ve výrobě příliš dlouho; postupně se modernizovaly a tím vznikaly jejich různé generace. Tyto modernizace neznamenaly pouze změny designu, ale také technologické novinky, jako například katalyzátor a elektronické vstřikování paliva do motoru. Tyto novinky osadily vozy v 80. letech. V roce 1986 po čtyřleté spolupráci společnost kupuje většinový podíl španělské automobilky Seat, kterou nakonec v roce 1990 koupí úplně. O rok později skoupí český koncern Škoda. 90. léta znamenají pro Volkswagen rozšiřování modelového portfolia a další technologické modernizace vozů. Postupně do všech modelů proniká stále více elektroniky, k dieselovým motorům turbodmychadla. Tento proces v novém miléniu ještě akceleruje. V této době skupuje automobilky Lamborghini, Bentley a Bugatti. V japonské Suzuki kupuje menšinový podíl 20 %. A většinovým vlastníkem toho všeho (tedy Volkswagen Group) byla až do hospodářské krize v roce 2008 automobilka Porsche, která se však těmito nákupy neúnosně zadlužila, což vedlo ke koupi samotným Volkswagenem, který se tak stal největší automobilkou světa.

Autodíly Volkswagen

Také vlastníte vůz automobilky Volkswagen? Nemontujte do něj žádné nekvalitní součástky, kvalitní autodíly VW za dobré ceny naleznete právě na našem e-shopu. A pokud zde nemůžete najít svůj vůz nebo požadovaný náhradní díl, neváhejte nás kontaktovat.



Sdílet
Sdílet
Tweetnout

Zkrácená adresa: Co je a-on.cz?